Generelle oplysninger
MILAS v/Minna Lund (enkeltmandsvirksomhed)
CVR-nr.: 18432447
Kompagnistræde 8
1208 København K.

Mail: info@milas.dk
Tlf: 33 13 19 07

Betaling
Hos Mbymilas.dk kan du betale med betalingskort som Dankort, VISA/Dankort, Mobilepay, EURO/MASTERCARD og AMERICAN EXPRESS, VISA/Electron. Vi tager ikke kortgebyrer og beløbet bliver først fratrukket din konto, når varerne afsendes. Alle priser hos Mbymilas.dk er angivet i DKK og er inklusive 25% moms.

Vi tager ikke kortgebyrer


Fragt
Vi sender de fleste af vores varer som pakkepost, det gør det muligt at spore pakken, hvis der skulle opstå problemer.

Varerne er forsikrede under forsendelsen og ved modtagelse bedes du kontrollere pakkens indhold.

Er pakken og/eller indholdet beskadiget, når du modtager det, anbefales det, at du anmelder det til Post Nord med det samme eller senest 2 dage efter modtagelsen og returnere varen til os efterfølgende – dette letter også bevisbyrden for dig i forhold til om der er tale om transportskade.

Ved alle køb uanset beløbsstørrelse, er der GRATIS FRAGT. Din ordre vil enten blive sendt som brev eller som pakke til nærmeste posthus.

Vi bestræber os altid på en hurtig levering, og de fleste ordre bliver afsendt indenfor 3 dage. Leveringstiden kan dog være op til 9 hverdage, afhængigt af om det er et smykke vi har på lager. Kontakt os endelig på tlf: 33 13 19 07 hvis du vil have en præcis leveringstid på et bestemt smykke.

JULEGAVER:
Alle bestillinger på julegaver vil blive sendt afsted allersenest d. 20/12. Sidste frist for bestilling af julegaver på webshoppen er derfor torsdag d. 19/12. Hvis du er i tvivl om vi kan nå at få din bestilling sendt afsted til tiden, er du meget velkommen til at ringe til os på tlf: 33 13 19 07.

Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til milas@milas.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
- Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
- Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.


Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, fx. hvis du har fået en graveret et smykke.

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt smykket på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå om du vil beholde smykket, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde, hvis smykket ser brugt ud, kan det betyde at du ikke kan få dine penge retur.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:
Milas Jewellery
Kompagnistræde 8
1208 København K

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Returnering af gaver
Hvis du har modtaget en gave, der er købt på Mbymilas.dk og ønsker at returnere varen, skal du sende den til os sammen med kvitteringen samt dit registrerings- og kontonummer, da vi kun har mulighed for at refunderer pengene til det kreditkort, der har betalt gaven i første omgang. Du kan også vælge at få udstedt et tilgodebevis eller et gavekort og bruge det, når det passer dig inden for 2 år. Ønsker du at bytte gaven til et andet smykke, er det nemmeste at returnere gaven og derefter købe det nye smykke på Mbymilas.dk. Du har også mulighed for at returnere eller bytte gaven i vores fysiske butik i Kompagnistræde 8, København K. Husk at medbring kvitteringen.

Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os inden du sender varen.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Reklamationsretten dækker ikke når fejl, skader eller slitage opstår på grund af forkert brug, manglende vedligeholdelse eller almindeligt slid.

Varen sendes til:
Milas Jewellery
Kompagnistræde 8
1208 København K

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Ved reklamation, fejl og mangler eller ved udeblevne leverancer kontakt venligst Milas på telefon +45 33 13 19 07 eller mail: milas@milas.dk

Persondatapolitik relateret til køb i shoppen

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

 Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos Milas v/Minna Lund og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på milas.dk er Milas v/Minna Lund. 

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@milas.dk. 


Klageadgang

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.
Link: Klageportal for Nævnenes Hus

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@milas.dk

Til:
Mbymilas.dk
Kompagnistræde 8
1208 København K

E-mail: info@milas.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 15.09.2022